Wij groeien!
Groeit u mee?

Anders

Automatisch

28m hoog

45.000 paletten

Beter

CO2 -neutraal

Jobcreatie

Vervoersplan

Groter

1562m2

3.9 hectare

In 2023 opende ons nieuw distributiecentrum -met kantoor- & eventruimte- in Lokeren. Het is de perfecte vertaling van onze toekomstvisie: Anders. Beter. Groter.

Met een oppervlakte van 3,9 ha of 8 voetbalvelden is onze site in Lokeren een pak groter. Toch neemt het gebouw slechts 10.000 m² grondoppervlakte in. Nieuwe technologieën stellen ons in staat om tot 28 meter hoog te bouwen, en dit is slechts één van de vele voorbeelden van hoe KDL de zaken anders aanpakt.

Minder grondoppervlakte betekent letterlijk minder ruimte innemen. Dit past perfect binnen onze duurzaamheidsmissie. Een wagenpark die op snel tempo vergroent, een doordacht vervoersplan voor werknemers, sociale tewerkstelling… KDL gaat steeds voor beter.

Ook voor uw duurzaamheid maken wij impact. De opslag van goederen, verpakking, etikettering en gerelateerde e-commerce logistiek is gecentraliseerd in éénzelfde gebouw. Dankzij slimme automatisatie beschikken we over een state-of-the-art magazijn met plaats voor 45.000 pallets. Zo kunnen we nog meer toegevoegde waarde aan uw logistieke keten bieden.

Hun knowhow is onze voorsprong

De bouw van ons distributiecentrum werd afgerond.
Voor een project van deze omvang heb je sterke partners nodig. Wie ze waren ontdek je hier!

Een slim
concept

We bouwden een magazijn voor 45.000 pallets. Het is 28 meter hoog met 10.000 m² werkvloer die rechtstreeks aansluit op de volautomatische magazijnwerking. Vrachtwagens brengen en halen 24/24 goederen via de overdekte laadkades.

Na controle en identificatie zetten onze operators de pallets af op het intern transportsysteem. Autonoom bewegende shuttles voeren via 3 liften pallets af en aan. Een doorgedreven Warehouse Management Systeem stuurt de opdrachten voor putaway, pallet picking en replenishment aan.

Op 3 mezzanines verzorgen diverse teams Value Added Services zoals verpakken, etiketteren en assembleren. Alle pallets, inclusief deze voor piece picking worden door de shuttles gebracht of gehaald. Wanneer goederen vertrekkensklaar zijn gaan ze via intern transport tijdelijk in opslag of worden ze rechtstreeks naar de verzendzone gebracht.

Klaar voor
de toekomst

Met dit concept is Kris De Leeneer klaar voor de toekomst. We trekken een andere kaart in het kader van duurzaam ondernemen. Het nieuwe distributiecentrum in Lokeren is gebouwd om de logistiek van onze klanten te consolideren. Dit betekent letterlijk dat we onze logistieke activiteiten in Lokeren hecht en duurzaam maken.

De sleutel is centralisatie waarbij we de HUB-functie van ons DC ten volle benutten. Daartoe bouwen we onze organisatie uit met enthousiaste en bekwame medewerkers die uitblinken in hun vak. Daarnaast zetten we samenwerkingen op met gespecialiseerde partners die permanent of ad hoc de juiste mensen voor de juiste job ter beschikking stellen.

Met zorg bewaard

Uw voorraad goed behandeld

Bij Kris De Leeneer kan u terecht voor de opslag van food en non-food goederen. In Lokeren is plaats voor 45.000 pallets in geconditioneerde opslag. We beschikken over 3 mezzanines voor diverse Value Added Services. 

In Lokeren bouwden we een nieuw distributiecentrum. Met een capaciteit van 45.000 pallets in een volautomatische omgeving en 10.000 m² mezzanine in 3 verdiepingen bieden we een totaalpakket aan logistieke diensten.

Onze logistieke diensten

  • Geconditioneerde opslag tussen 15 en 18° C
  • Full pallet & piece picking
  • Dynaman Warehouse Management
  • Transport & Distributie met eigen vloot
  • Value Added Services
    • Verpakken
    • Labelen
    • Assembleren
    • Rework

Naadloos

integreren

Een ver doorgedreven digitalisering bestaat niet zonder een stabiele “Human Interface”. Wij denken en werken in functie van uw noden en streven daarbij continu naar een betere logistieke dienstverlening. Elk proces wordt gestuurd door het Dynaman Warehouse Management Systeem.

De integratie van systemen zorgt voor een vlekkeloze overdracht van ordergegevens tussen KDL en diverse partners. Voorraden en goederenbewegingen worden dagelijks gerapporteerd of kan u online raadplegen. Bovendien verzorgen wij voor u de gehele logistieke keten van A tot Z en evalueren regelmatig elke samenwerking op basis van vooraf vastgelegde criteria.

Opdrachten voor orderpicking, repack of relabeling lopen volledig digitaal en u ontvangt een update wanneer de status van uw order wijzigt. Waar nodig voorzien wij ook een koppeling met een koeriersdienst zodat uw zending tijdig wordt opgehaald voor levering.

Kwaliteitscontrole
& voorraadbeheer

Elke inkomende zending doorloopt bij KDL een proces waarbij een controle op kwaliteit en op aantallen wordt uitgevoerd. Bijkomend behoren ook zogenaamde klantspecifieke checks tot de mogelijkheden.

Onze medewerkers bewaken elk order via Dynaman en schakelen continu op basis van prioriteiten van de verschillende klanten. Het WMS houdt rekening met verschillende eigenschappen van uw producten en zorgt daardoor voor een optimale putaway in het magazijn. Zo worden bijvoorbeeld allergenen gescheiden van andere levensmiddelen.

De voorraad kan worden beheerd op basis van FIFO of FEFO, of u kan als klant afroepen op basis van batch of palletnummer. Daarbij streven we naar een uniformiteit die aansluit op de standaard binnen een sector. Het gebruik van SSCC labels is daarvan een voorbeeld.

Samen creëren we opportuniteiten.